top of page

Část 8. - Víkend v Singapuru


Na trhu s Hi-fi audiem nám teď začala sezóna výstav a mě tak čeká pár výletů do různých koutů světa. První zastávka – Singapur!

V Singapuru jsem byl již jednou, v roce 2015 v rámci mé výpravy po Asii, a upřímně, moc jsem se na další návštěvu netěšil. Ve městě jsem totiž tehdy strávil pouhé dva dny, přesto jsem během této krátké doby stihl navštívit snad všechna klíčová místa a dokonce jsem měl i čas se začít nudit. Zastávám tak přesvědčení, že se jedná o turisticky jedno z nejnudnějších míst v Asii.

Při této návštěvě jsem tedy zvolil jiný přístup, na nějaké cílené putování a plán jsem zanevřel, místo toho jsem se jen náhodně toulal a občas se setkal se starými přáteli (aneb s Yo-yem poznáš Svět). Díky tomu jsem si nakonec víkend užil, dokonce se na další návštěvu i trochu těším.

Začněme ale hlavními přednostmi Singapuru, například jeho letištěm Changi, které dlouhodobě vychází v hodnoceních jako to nejlepší letiště na světě. A já jsem s ním vždycky také velmi spokojený, i když jsem zatím poznal jen menší terminál 3. Oproti jiným stísněným (Los Angeles, Istanbul) či rozlehlým (Hong Kong, Shenzhen) letištím dokáže Changi navodit příjemnější atmosféru. Může za to asi kombinace rozumně velkých prostor, všudypřítomného koberce a příjemného osvětlení. K tomu se přidává bohaté vybavení letiště, můžete si tak čekání zkrátit v místním kině zdarma, zahrát si něco na Playstationu, počítači či roztomilých arkádových automatech. A pokud Vám nestačí vnitřní zahrady s rybníčkem a kapry, můžete se vydat na střechu do zahrady plné slunečnic. Proti tomuhle si Havel ani neškrtne.

Přesuňme se teď do ulic města, asi těch nejčistších, co jsem kdy poznal. V Singapuru na mě vždy vše působí dokonale kontrolovaně, čistě a přesně podle předpisů. S tím se pojí i pocit naprosté bezpečnosti, alespoň co se týče centra města. Nic tak nebrání v dlouhých procházkách po širokých ulicích, obklopených nádhernými, nebo alespoň působivými stavbami, mixující pozůstatky britského kolonializmu s těmi nejmodernějšími mrakodrapy. Doporučuji se vydat do ulic především v noci, to má teprve to správné kouzlo.

Na ulicích potkáte kouzelný mix národností, ze kterého by měl průměrný český volič panický záchvat. Velké zastoupení mají samozřejmě Číňané, k těm se přidávají Malajsijci a Indové. Ve městě se tak prolíná budhismus, islám, hinduismus a křesťanství.

Tento mix se přelévá i do místních restaurací a každý si tak najde něco dle své chutě. Já se rád zaměřuji na indickou a malajsijskou kuchyni a jídla jako murtabak či nasi lemak jsou skvělými pochoutkami, i když si je koupíte v náhodném stánku na ulici. Ideálně doplněno ledovou kávou. Pokud chcete jen něco na zakousnutí, místní pekárny mají skvělou nabídku trojhránků z listového těsta, jen namísto třešňové marmelády uvnitř najdete kuřecí kari. Jako dezert si rád najdu místní zmrzlinu podávanou v ochuceném toustovém chlebu, doslovný zmrzlinový sandwich.

A kdo chce mít pořádný zážitek do konce života, ten v Singapuru musí vyzkoušet slovy nepopsatelný skutečně čerstvý durian. Správnou prodejnu poznáte tak, že ji ucítíte dřív, než se k ní dostanete na dohled.

Připravit se musíte na místní neměnné tropické počasí. Teplota ustálená lehce přes 30 stupňů se spojí s vysokou vlhkostí a náhodnou dešťovou přeháňkou či bouřkou. Výsledný pocit má nejblíže k návštěvě zahřáté sprchy a bude vás všude provázet, ať už je den či noc.

Jakmile toho budete mít dost, stačí utéct do jednoho z mnoha obchodních center, kde ze silné klimatizace jednoho až zamrazí. A pokud se vydáte na proslulou Orchard road, můžete procházet několika obchodními domy v řadě, aniž byste museli vykročit zpět do výhně singapurského dne.

Fanoušky formule 1 možná bude lákat Marina Bay, kde se jezdí velká cena Singapuru. No, já jsem až zpětně zjistil, že jsem celý víkend chodil po půlce trati. V reálu je to jen nudný betonový bulvár. Procházka po zbytku Marina Bay nabídne alespoň poutavou scenérii a sochu Merliona, mixu lva a mořské panny, který slouží jako Singapurský masko a největší turistický kýč. A když už tu budete, určitě se vypravte do nedalekých zahrad, ty jsou skutečně nádherné.

O moc víc se toho k Singapuru asi říct nedá. Pokud vás zajímá ultra moderní a super čisté město, jestli máte rádi kuchyni jihovýchodní Asie a když milujete nakupování, je Singapur ideálním městem na krátkou návštěvu. Dostanete zde esenci Asie, ale ve výrazně učesanější a nudnější podobě. Trávit zde víc času nemá moc smysl, především když je poutavá Malajsie hned vedle a takový Hong Kong s Čínou jsou vzdálený jen pár hodin letu.

100 views

Recent Posts

See All

Část 12. - V Shenzhenu za časů Koronaviru

Nervózní počátek 19. ledna, zrovna mi začíná dvoutýdenní volno kolem oslav Nového Čínského roku. Pro nás tentokrát bez velkých plánů na dovolenou, jen s pár domluvenými rodinnými večeřemi a seznamem m

Část 10. - Výlet do Číny? Na co být připraven

V srpnu se do Číny chystá moje mladší sestřička i pár dalších kamarádů a tak jsem se rozhodl, že dám dohromady nějaké základní rady k výletu do Číny. Zajímavé čtení to bude ale pro všechny, protože si

bottom of page